PRproduktowy.net.pl

Czym jest Fashion PR?

Moda rządzi się swoimi prawami, i nie jest wcale łatwo przebić się wśród innych projektamtów, firm i sklepów odzieżowych, by osiągnąć sukces na tym polu. Nawet, gdy jest się znakomitym projektantem, ma się głowę pełną pomysłów, narzędzia i warsztat odpowiednie, by je wszystkie realizować w pocie czoła, to fashion marketing jest przydatny, choćby po to, by większemu gronu osób pokazać to, co uszyliśmy w pocie czoła.

moda3Niemal każda większa sieciówka inwestuje spore pieniądze w PR produktowy, który ma na celu opracowanie dokładnej strategii działania, by sprzedawać więcej, i zainteresować swoją kolekcją jeszcze więcej konsumentów. Odpowiedni PR produktu to właśnie cos, co mamy okazję obserwować na przykład na plakatach znanych sieciówek ubrań czy butów – kolekcja reklamowana przez słynna aktorkę czy aktora, ciekawe konkursy z nagrodami dla klientów, wprowadzanie programów lojalnościowych i wiele innych. Specjalne agencje marketingowe, które zajmują się tego typu działaniami, mają za zadanie przede wszystkim przeanalizować dokładnie rynek odzieżowy, oraz zastosować strategię, która pomoże wzmocnić PR produktu, zarówno tego dopiero co wprowadzonego, jak i tego, który chcemy rozsławić, wzmocnić jego pozycje na rynku. Aby tego dokonać, potrzeba nie jednej, lecz wielu głów, które doskonale znają rynek, zapotrzebowanie konsumentów, i potrafią zaaranżować szereg działań, które sa naprawdę skuteczne. Spójrzmy na to, jak funkcjonują sieciowe sklepy, które tak lubimy – niezmienne od lat logo, zasady sprzedaży, nawet siedziby sklepów, regularne wprowadzanie promocji, wyprzedaży, częste zmiany kolekcji, sukcesywne reklamowanie się w różnych możliwych środkach przekazu. Nad strategia marketingowa wszystkich tego typu firm odzieżowych pracuje wiele ludzi, i jest to opłacalne.

I właśnie dlatego ubrania i dodatki kupowane w modnych, markowych sklepach są dość drogie, nawet z wyprzedaży – do ceny ubrania dolicza się bowiem sporą marżę, która ma uwzględnić także wydatki związane z promocją.